Imatges de la nit: aprenentatges d’un taller de nocturna – I

El taller que femfotos realitza de Fotografia Nocturna a Mollet del Vallès ens serveix per introduir-nos a aquest apassionant món on la manca de llum és a la vegada una dificultat i un avantatge per crear jocs que de dia no haguéssim ni imaginat.

Amb aquesta sèrie d’articles us volem presentar algunes de les imatges que els assistents a l’últim taller de fotografia nocturna ens van enviar i algunes coses que vam aprendre a través de les pràctiques d’on es van originar. Us deixem amb la primera entrega!

Aprenent de la Belén

La posta de sol estava força destenyida i el color dominant era del gris d’un cel ennuvolat i s’enfosquia en qüestió de segons. En aquestes circumstàncies, era molt difícil trobar una imatge de posta de sol, i l’alternativa clara era aconseguir un altre tipus de color jugant amb les diferents opcions del balanç de blancs de la càmera i descobrir quins efectes tenia sota el cel d’un capvespre. Finalment, amb les llums de la ciutat apagades, la Belén va aconseguir aquesta imatge:

Belen (1)Una altra de les pràctiques que vàrem treballar aquell dia era la creació de fotografies amb siluetes de persones i com fer-ho per convertir la mateixa imatge de silueta en un retrat mantenint els mateixos colors de fons.

Recordem que el secret per crear una bona silueta és poder tenir un fons lluminós i mesurant la llum del fons (no de la persona o l’element del qual volem captar la silueta). En el moment de realitzar la pràctica i a causa del cel ennuvolat ja no teníem tanta llum, però en les dues imatges encara es pot apreciar el resultat.

Belen (3)

En la segona imatge hauríem de veure la persona il·luminada pel flash integrat de la càmera i el mateix fons, per aconseguir un millor efecte encara, hem de tenir en compte diferents coses: mantenir la mesura de la llum al fons i treballar si cal en les opcions manual, vigilar de no estar a gaires metres de la persona a qui volem il·luminar (doncs el flash integrat té només una potència determinada que depèn de cada càmera) i assegurar-nos de quina és la configuració del flash integrat (a vegades l’hem pogut canviar per evitar ulls vermells, o restar-li potència i crearíem un efecte diferent al que volem).
Belen (4)

I finalment, us deixem amb una última fotografia de la Belén, sobre les aparicions de la nit en un dels parcs de Mollet. En aquesta imatge aconsegueix aparèixer en diferents ubicacions gràcies a l’ús d’un flash extern. A mesura que anem agafant pràctica en aquest tipus de creacions es podran barrejar altres elements i pensar més en la composició, de manera que puguem jugar amb un horitzó de gespa més baix, evitar portals tallats i llums massa potents que ens desviïn la mirada dels elements principals, etc. Però insistim, aquests són diferents passos que venen amb l’observació de la feina que hem fet i una pràctica constant que ens porta a una bona millora!

Belen (2)